Ilyen könnyen vége a családi adókedvezménynek

Sok szülő év elején nyilatkozatot tesz a munkáltatója felé, hogy gyermeke után adókedvezményt kíván érvényesíteni. Azonban sok esetben elfelejtik, hogy ha a gyerek sikerrel teljesített az érettségi vizsgán, akkor a jogosultság megváltozik és ennek kellemetlen következményei lehetnek.

Az érettségi megszerzésével a gyermekek tanulmányai lezárulnak a közoktatási intézményben és ezzel megszűnik a családi pótlékra való jogosultság. Erről a szülők júliusban kapnak egy határozatot a Kormányhivataltól. A családi pótlékra való jogosultság megszűnésével a családi adókedvezmény jogosultság is megszűnik.

Július hónapra vonatkozóan a szülő a munkáltatója felé a változásról nyilatkozatot tesz, mégpedig úgy, hogy az érettségizett gyermek már nem lesz sem kedvezményezett, sem eltartott. Ha középfokú intézményben folytatja a tanulmányait (OKJ képzés, szakképzés), abban az esetben szeptembertől ismét közoktatási intézmény nappali tagozatán folytat tanulmányokat, így annak a tanévnek a végéig jogosult a szülő a családi pótlékra, amely évben a gyermek betölti a 20. életévét. Családi adókedvezményre is eddig az ideig lesz jogosult.

Az egyetemisták és főiskolások után nem jár családi pótlék, így nem jár családi adókedvezmény sem. Azonban, ha van a családban olyan kisebb gyermek, akire tekintettel még jogosult a szülő a családi pótlékra, akkor a felsőfokú tanulmányokat folytató gyermek a  családi pótlék összegének megállapításakor  a létszámba beszámít.