KATA hatálya alatti társaságok áttérés utáni könyvvizsgálata, egyszerűsített végelszámolás

KATA VÁLTOZÁSOK 2. Változásbejelentés, bevallások
augusztus 9, 2022
ÚJ KATA TÖRVÉNY SZABÁLYAI
augusztus 11, 2022

2022.08.09-én megjelent a 134. számú közlöny.

KÖNYVVIZSGÁLAT

A Kormány 297/2022. (VIII. 9.) Korm. rendelete egyes egyszerűsített közteherviselést lehetővé tévő rendelkezések alkalmazásáról

3.§.:  “A 2022. augusztus 31-én a kisadózó vállalkozások tételes adóját alkalmazó közkereseti társaság, betéti társaság, egyéni cég, ügyvédi iroda nem köteles a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény 2/A. § (4) bekezdése szerinti nyitó mérlegét könyvvizsgálóval ellenőriztetni.”

EGYSZERŰSÍTETT VÉGELSZÁMOLÁS

Ha a legfeljebb 2022. augusztus 31- éig kisadózó vállalkozások tételes adóját alkalmazó betéti társaság, közkereseti társaság  az egyszerűsített végelszámolását az állami adó- és vámhatósághoz 2022. szeptember 30-ig bejelenti,

a gazdasági társaság kisadózóként bejelentett tagja a gazdasági társaság egyszerűsített végelszámolásának az állami adó- és vámhatósághoz történő bejelentése napjától felvehető az egyéni vállalkozói nyilvántartásba.

Az egyszerűsített végelszámolás bejelentésére az előírt határidő az egyéni vállalkozói nyilvántartásba történő felvétel szempontjából jogvesztő.

Az egyéni vállalkozók nyilvántartását vezető szerv törli az egyéni vállalkozót a nyilvántartásból, ha a gazdasági társaság egyszerűsített végelszámolása a gazdasági társaság megszűnése nélkül ér véget, ideértve,ha az egyszerűsített végelszámolás felszámolási eljárásként folytatódik.

Írtam egy 185 oldalas ebookot egyéni vállalkozókról, rengeteg hasznos infót olvashattok az szja adózással kapcsolatban, példákkal, magyarázatokkal.

Katt a linkre: